Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.01.2014 20:12 - Аз съм пустиня
Автор: gabrielle Категория: Изкуство   
Прочетен: 1656 Коментари: 0 Гласове:
4

Последна промяна: 16.01.2014 17:45


Аз съм пустиня,
нищо няма в мен-
нито влага, нито песен,
нито стрък трева, синева,
няма огън, няма пепел.

Аз съм пустиня –
мираж,
страж
на тишината.
Нямам глава – само очи –
като факли, като главни...
Светят в тъмното.
Палят пожари,
нищо не жалят –
миражи.
Тичам по плажа с боси крака, 
тичам по пясък... пустиня?
Или газя в снега?
Горят ходилата, бял пламък глухо гърми...

Тихо е.
Няма въпроси – 
нито „накъде”, 
нито „а после”.
Боси сме. 
Носим се някъде... Без посока.
Тишината изяде всички въпроси.
Зеят пробойни – като пропасти
в опропастените ни представи за щастие,
за бъдеще,
за още...

Потъваме дълбоко в делника,
потъваме дълбоко в хляба.
Тестото им е лепкаво и меко,
завиваме се, топло ни е...
и тишина поглъща „трябва”.
Загърбваме това, което имаме –
което искахме, 
бленувахме,
сънувахме.
И само трънища остават в дните ни,
а нощите са тихи, душни, сити сме. 

Все по-дълбоко потъвам
в утробата на дните,
все по-навътре... попивам
тъмнина и дишам черно
огорчение... 
Горчи, изгаря гърлото ми, 
пресъхнало от дългото
мълчание...

Стих?
Стон...
Едничът звук,
във който да се вкопча.

Часовникът проблесна и изплю
секунда от бягащата вечност.
Дисплеят му се плези във нощта
нечут
Капчукът ближе 
замръзналата стряха
и думите хвърчат,
избягали от тишината...

Асоциации - корпорации,
олигарси, монарси,
народни герои на бял кон...
любимци, вождове, диктатори...
диктовки -
промиване на мозъци, 
без мозъци...
думи, които се блъскат в стени,
глухи уши, 
писано слово, без слово, без очи
безсловесност, безчовечност...
тълпи...

Пустинята настъпва с бързи стъпки.
Бяло.
Замръзване, връзване...
одеало, одежда,
надежда...

Спри! 
Не се оглеждай, продължи...
Живо, жило,
живот, ужилване,
пчели, плача, печал, печат,
тайна...
Тайфун, фуния –
водовъртеж, брътвеж
потъване, умиране,
рана, рамене, топлина...
Слънце,
простирам ръце... 
протестирам
Отчаяние, бдение...
Одобрение? 
Отново, новост, новина, 
вина, опиянение, 
вино (с мезета), 
омерзение...
Пустинята настъпва с бързи стъпки.
И няма място за нас. 

Сблъсък между олигархични структури.
Сблъсък на капитали, на интереси.
Сблъсък на пари.
Няма идеали, няма мечти.
Нищо не е чисто, нищо че блести.




Гласувай:
4



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: gabrielle
Категория: Изкуство
Прочетен: 948762
Постинги: 543
Коментари: 271
Гласове: 1954
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031