30.10.2004 г.
00:45 часа
Събота...
Всъщност, съботата ще се случи сутринта.
Ели седи в поза „лотос” и пише. В съзнанието й думи няма и върху листа още няма – само образи и усещане за нещо, което е отминало, но още предстои...
„Спектакълът започна... Не...
Спектакълът се случи.
Прожекторът на купола
целуна пода.
Огледа се в разлятата вода.
Околоплодна течност?
Пречистваща сълза?
Прозорец,
разсечен
от лъчите
на кръглата Луна…
онази, Първата,
Луна
Не зная как да продължа.
Дали с опит за анализ на този опит за алтернативен театър?
Или с опит да събера избягалите мигове-фрагменти от цялото, наречено изкуство?
Поезия на думи и тела.
Движения на думи и души.
Еклектика?
Къс монолит?
Мозайка?
Опит?
Или случване…
Не зная как да продължа.
С проза или стихове?
Или да захвърля претенциите за писане на изкуство и просто да споделя.
Тази вечер открих един нов Гео Милев. Нов като текст, като експресия, като личност.
Тази вечер открих един нов театър. Една нова възможност за правене на театър. И за възприемане.
Проблемът за общуването между актьора и публиката; между писателя и читателя; между твореца и света… винаги е стоял пред мен… като естетическа и философска категория. И като ежедневна стена, която трябва да бъде преодолявана.
Изкуството на думите…
Колко лесно е да бъде пренесено до адресата си, посредством движението на телата.
В този спектакъл пиеса няма.
Има фрагменти – думи, образи, идеи… усещане за нещо, което трябва да се случи, което ни обгръща, преследва и влудява. Което ни сплотява – души, тела, съдби.
“Драмата е конфликт”.
Тук конфликт няма. Конфликт в текста.
Конфликтът се ражда от движението, от възприятието; конфликтът избухва в нас.
И има думи, образи, усещане за нещо, което няма да се случи. Което сме пропуснали. Което мъртво сме родили. И само околоподна течност отразява целувката на бледата Луна.
Тела.
Днес те разказаха историята на света.
Движения – като от тренировка на клуб за бойни изкуства.
Или на танцова трупа?
На балет?
Пантомима?
Текст, фрагмент, или клип?
Мозайка, споена от стремеж за достигане до Олимп…
Но там някъде, в краката, удрящи пода, са мъртвите деца на титаните.
Някой се смее.
Друг си отива.
Естетиката на модернизма от 20-те години на ХХ-ти век се оказва трудно смилаема за първите години на двайсет и първи век.
Дали модерното е просто добре забравеното старо? Дали е опит, дали е гениалност? Или е просто предкласика на идното?
Навярно всичко е вярно?
Навярно…
Но все пак се питам – кой се страхува от модерността?
И защо 80 години след гибелта си Гео е все така непонятен?
Модерен?
Отритван?
Изтрит…
Спектакълът се случи.Прожекторът на купола
целуна пода.
Огледа се в разлятата вода.
Околоплодна течност?
Пречистваща сълза?
Прозорец,
разсечен
от лъчите
на кръглата Луна…
онази, Първата,
Луна...”
Толкова е рано - файл за промяната - ХХХ...
Толкова е рано - файл за промяната - ХХХ...
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. rosiela
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
2. Арт платформа gabriell-e-lit
3. Списание "Картини с думи и багри"
4. "Миналото в мен", документална повест от Габриела Цанева, ISBN 978-954-304-369-9, издател "Литернет"
5. "Шофьори", новела от Габриела Цанева, ISBN 978-954-304-340-8, издател "Литернет"
6. Блог на Надежда Цанева
7. Блог на в-к "Литературно земеделско знаме"
8. Блог на в-к "Литературно земеделско знаме" в blogspot.com